Simon en Karen fietsen naar Praag

Proefdag - 60 km fietsen en slapen in tentjes

Vandaag doen we een testrit en testen we de tentjes. Over een ruime week gaan we pas echt weg en zo kunnen we zien wat er nog moet gebeuren.

Wat betreft fietsen hoeven we niks te veranderen. Simon gaat op zijn eigen fiets, ik heb een goede tourfiets te leen van Loes, ideaal! Fietst lekker licht, zelfs met voor- en achtertassen. Zijn om 12u vertrokken, 60km gefietst, half 6 thuis. Heb nu een beetje zere billen en stijve rug, maar ik zou morgen rustig weer zo'n stuk kunnen fietsen.

De tentjes opzetten in de tuin en de luchtbedjes opblazen ook geen probleem. Benieuwd of we na een nacht slapen daar nog wat aan willen veranderen.

Natuurlijk is deze 'camping' vrij luxe, er wordt voor ons gekookt. Is maar goed ook, want wat betreft bepakking zijn we nog niet helemaal goed voorbereid. We moeten de kookspullen voor een deel nog bij elkaar zoeken. Ook de kleren moeten nog. Maar daarvoor lijkt nog genoeg ruimte in de fietstassen (die we ook van Loes en Gert kunnen lenen).

We hadden vandaag wel geweldig fietsweer, geen jas of trui nodig gehad, wel zonnebrandcrème! De wind was aan het eind wat steviger (en tegen), maar verder geen last van gehad. Mooie route via Dorkwerd, onder Adorp door, Zuidwolde, Noorddijk, Middelbert, Engelbert, Zuidlaardermeer, Glimmen, Paterswolde, Onlanden. Lunch was kibbeling en mosselen bij een viskraam en later nog een ijsje. Leuke gesprekken, oa op het fietspontje ten N van het Zuidlaardermeer. We oogsten respect met ons plan om naar Praag te fietsen.

Na deze dag hebben we er nog meer zin in dan we al hadden!

Naschrift op 20 mei: prima geslapen!

Marianne

Wat een geslaagde proef!
Op naar het avontuur, veel plezier!