Simon en Karen fietsen naar Praag

Rustdag, naar Münster

Vandaag even geen fietsdag, uitslapen, de stad in (5 km fietsen) en uit eten. Ik hou het nu maar eens kort, alleen wat hoogtepunten:

* De eerste kerk die we tegenkomen in het centrum van Münster is erg groot, dat moet de Dom zijn. Binnen viel hij ons echter wat tegen, die in Rheine was grootser. Weer buiten zien we een wegwijzer naar de Dom, die is verderop! Inderdaad een heel stuk groter en grootser. Indrukwekkend. Mooie binnentuin.

* Ik krijg een kaartje dat er een theatervoorstelling is op het Domplein, met lasershow, om 16u. Gaan we doen. Blijkt dat het een show is waar we zelf de lezers zijn, haha. Het is wat vaag, allemaal mensen die hardop hetzelfde lezen; het gaat erom, voor zover ik begrijp, om woorden hardop uit te spreken zodat ze werkelijkheid kunnen worden. Doel is vrede. Goed doel, maar een uur gezamenlijk lezen, daar worden we wat lacherig van. Dus we knijpen er na 10 minuten tussenuit.

* De botanische tuin achter het slot dat op een oud bastion staat. Erg mooi en gevarieerd, met her en der mooie bronzen beelden van vogels, insecten en reptielen. In een tropische kas staat een bordje dat er kikkertjes uit Puerto Rico in leven, Coqui. Die naam danken ze aan het geluid dat ze maken. We horen nog niks, ik speel een Youtube filmpje met hun geluid af en er antwoordt zowaar één. Wauw!

* Eten in een echt Duits restaurant, Das Kleine Brauhaus. Simon bonen met spek en worst, ik zure haring met appel en dillesaus. Heerlijk!

Net voor het donker wordt zijn we terug op de camping, volledig voldaan. Topdag!

Cindy

Leuk verslag