Simon en Karen fietsen naar Praag

8e fietsdag - 64 km (cum. 575) - Trendelburg, Weserradweg

Verslag in staccato.

• 7u op, maar rustig aan.Ontbijt met betonpap en noodles. Simon nog douchen omdat het zo lekker is.
  • Pimpelmeesjes boven ons hoofd uit zien vliegen.
  • Fietsen bepakt, maar nog tijdje in schaduw gezeten met WiFi.Verhaal van zaterdag schrijven en deel van zondag.
  • Ligfietser is nog even Warburg in geweest zonder bepakking, meldt dat alles daar nog dicht was. Mooi. Hoeven we niet heen.
  • Zoektocht op internet naar winkels voor campinggaz cartouches, zijn nu met onze 2e en laatste bezig, ws pas over 2 of 3 dagen en winkel in onze buurt. Moet net kunnen.
  • 10u50 weg. Mooie route, vooral fietspaden en smalle wegen. Paar klimmetjes.
  • Net voor 13u boven in Trendelburg (heftige klim, gelopen). Bakker nog net open. Kaffee mit kuchen en broodjes voor lunch.
  • Burcht indrukwekkend. Rapunzelvlecht aan de toren.
  • Spoorwegtunnel bij Deisel, blijkt alternatief fietspad, snijdt heel stuk af. Wel pittige klim over pad met trap om bij ingang te komen. Gave tunnel!
  • Stukje verder inkopen bij kleine Edeka.
  • Bad Karlshafen, Diemel mondt hier uit in de Weser. Mooie witte stad met haven.
  • Lunch na een klimmetje, met uitzicht op stad.
  • Verder over rustige weg met nog wat stevige hellingen, oa afdaling 25%. Is een alternatief voor de Praagroute, die loopt aan de andere kant van de rivier, vlakker, maar over grotere weg.
  • Besloten niet door te fietsen naar Hann. Münden, steken de Weser over zodat we naar de camping in Weissehütte kunnen. Plekje pal aan de Weser.
  • Simon zwemt in de rivier, koud, maar wel te doen. Kneust helaas pink bij een duik. Weer wat geleerd.
  • Ik zet tenten op en ga koken, Simon haalt koude drankjes bij de camping. Eten is wat minder geslaagd mengsel van tortellini (net niet gaar), ui (ook niet helemaal goed gelukt), tomaatjes en kaas (Emmentaler, toch minder lekker dan Goudse).
  • Afwas, douchen. Avondrood. Wifi.

Jackelien

Leuk om jullie zo te volgen. Jullie maken flinke etappes. Vond 4*65/70 tijdens de Roparun al pittig, maar dat is niets bij wat jullie doen. Veel plezier verder.