Simon en Karen fietsen naar Praag

15e fietsdag - 63 km (cum. 994) - Main radweg, Kulmbach, hotel!

Wekker weer op half 6. Simon heeft niet zo goed geslapen, doet rustig aan. Toch wel om kwart voor 8 weg. Tenten waren vrij nat van condens. Nog best fris, vesten aan. Volgen vandaag de Main en fietsen een groot gedeelte langs een rustige spoorlijn. Twee keer een overdekte fietsbrug over de Main. Veel stukken met kruidenrijke graslanden. Torenvalkjes, rode wouwen, raven, rode pimpernel. Mooi!

Koffie in de stad Kulmbach, hier torent een slot boven de stad uit en het marktplein is mooi. Voor de route er naar toe zijn we iets afgeweken van de Praagroute om zo langs de plek te komen waar de Rode Main en de Witte Main samenkomen. Dat is echter eigenlijk niet te zien (dan moeten we wat omfietsen en zo belangrijk vind ik het nou ook weer niet). Helaas komen we daarna op een vrij grote weg, gelukkig en vrij kleine afstand en bergaf, dus we zijn er snel weer vanaf.

Lunch bij 50 km aan een landweggetje langs een alternatieve route die ook wordt beschreven in het routeboekje. Dat is een mooi stuk en heel rustig wat verkeer betreft. Zien meerdere reeën. Aan het eind zit de Baille-Maille-Allee, een echte lange lindenlaan!

Na nog een paar keer kort klimmen en dalen zijn we om 15u15 bij Hotel Pension Blüchersruh in Bad Berneck. Ligt pal aan de route. Voor €98 hebben we een kamer en ontbijt. Lekker een keer wat meer luxe en een echt bed om morgen goed uitgerust aan de klim van het Fichtelgebergte te beginnen! Nou moet ik wel zeggen dat als er een camping in deze buurt was geweest, we dat ook rustig hadden gedaan, want het kamperen bevalt prima.

Kamer met balkon, groot dubbel bed, tv, lekkere douche, prima! De fietsen kunnen binnen in een halletje staan. Er is volgens ons nog één andere kamer bezet. We doen even lekker een tijdje dingen voor onszelf (Simon schaakt online en werkt aan zijn campaign, ik zoek foto's uit een maak verhalen af) en gaan douchen. Tegen 19u op de fiets (zonder bagage, wat gaat dat makkelijk!) naar het marktplein, een kilometer stroomopwaarts langs een zijriviertje van de Witte Main. Daar in restaurant Marktplatzstüberl gegeten, Simon een cordon bleu, ik spätzle met kaas. Smaakt ok, maar niet bijzonder.

Om 21u terug in het hotel, nog even bezig op onze telefoons en dan zometeen slapen! Morgen het Fichtelgebergte bedwingen, op naar 800 meter! (dit verhaal plaats ik zowaar een keer dezelfde avond, ik ben bij!)

Jackelien

Leuk om jullie zo te volgen. Doe Simon de groetjes en nog veel plezier met de rest van de route.

Annie

Al een heeleins gefietst! Leuk om te lezen. Geniet even van de luxe :-)