Simon en Karen fietsen naar Praag

17e fietsdag - 47 km (cum. 1116) - Cheb, pittige klimmen

Beetje uitgeslapen, wekker op 8u. Simon voelt zich weer goed genoeg om te gaan fietsen. Doen wel een wat kortere etappe, ruim 40 km.

Net na 10u vertrokken.

Mooi marktplein in Cheb. Hippe bakker met dure taart niet gedaan, wel naar een kleine 'bakker op de hoek' voor koffie, choco en taart.

Route weer mooi, soms wel wat slecht wegdek. Zijn vaak best hoog, mooie uitzichten. Stuk of 12 klimmen, soms steil met meer dan 10% (denken we), soms langdurig 4%. Dat laatste is wel goed te doen eigenlijk. Enkele vervallen dorpjes, andere juist goed onderhouden en vriendelijk.

Hadden gerekend op regen, maar slechts 1 bui gehad. Net rond lunchtijd toen we in het vrijwel volledig vervallen dorp Pali? waren. Hebben de fietsen onder een boom gezet en zijn zelf op een overdekte trap aan de achterkant van de kerk gaan zitten. Toen de bui over was, waren wij klaar met eten.

Proviand ingeslagen bij een klein winkeltje. Met moeite wat spullen voor macaroni-prut verzameld. Bleek achteraf niet nodig, bij de camping vlakbij Mariánske Lázn? is een restaurantje met veel voor weinig geld. Na tenten opzetten en douchen gaan we daar eten. Heerlijke soep (goedgevulde borsjt), bord kaas en vleeswaar en daarna nog schnitzel en gepaneerde kaas. Gelukkig hebben ze een bakje voor de restanten ;-). Simon ontbijt morgen met schnitzel, haha.

Daarna gaat Simon bezig met zijn D&D campaign en ik met foto's, dit verhaal en ik zoek naar treinen om volgende week weer thuis te komen. Even overwogen om een nachttrein vanaf Berlijn te nemen, maar dat is een stuk duurder dan gewone treinen overdag. Er lijkt wel een geschikte verbinding met maar 3x overstappen. Moeten nog even uitzoeken hoe het werkt met fietsen en dan boeken. Zoals het nu lijkt, zijn we volgende week donderdagnacht weer thuis.

Tijdens de avond is er weer eens harde muziek op de camping. Er is een groep in huisjes, ze hebben een live band bij zich. Aan het hoge gehalte Allelujah's te horen, vermoeden we dat het een christelijke bijeenkomst is. Het is nu (half 12) weer vrij rustig, hopelijk blijft dat zo.

Hanneke

Nog gefeliciteerd, allebei, met het slagen, super!
En fijn dat Simon weer beter is. Ook weer mooie oplossingen gevonden!